anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

MBgryf galeria - amator ale chcę się uczyć

ROZWIĄZANE
profile.country.PL.title
MBgryf
Użytkownik

MBgryf galeria - amator ale chcę się uczyć

Witam wszystkich użytkowników forum, a szczególnie "kompaktowców". Tak jak w temacie jestem amatorem fotografii ale chcę robić coraz lepsze zdjęcia dlatego będę wdzięczny za wszelkie sugestie również te krytyczne. Teorii o fotografii trochę poczytałem ale w praktyce nie zawsze to wychodzi.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Zaakceptowane rozwiązania
profile.country.PL.title
MBgryf
Użytkownik

Kolejne fotki.
Trochę ruchu na świerzym powietrzu

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

27 ODPOW. 27
profile.country.PL.title
MBgryf
Użytkownik

Kolejne fotki - czekam na sugestie.

profile.country.PL.title
MBgryf
Użytkownik

Proszę o pomoc Aby wstawić zdjęcie do galerii trzeba je zmniejszyć i wyostrzyć po zmniejszeniu i moje pytanie - co mam zrobić żeby po zmniejszeniu rozmiaru zdjęcia i wyostrzeniu zachować parametry zdjęcia EXF ?, czy jet to możliwe ?, ewentualnie jakim programem ?

profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

Witaj.
Jeśli chodzi o zdjęcia - są w miarę poprawnie skadrowane. Teorię poznajesz, a praktyka przyjdzie z czasem.

MBgryf napisał(a):

Aby wstawić zdjęcie do galerii trzeba je zmniejszyć i wyostrzyć po zmniejszeniu


Zgadza się - używamy monitorów o różnych wielkościach (netbooki) i zdjęcie powinno być widoczne na każdym, bez przewijania. Przyjęło się, że dłuższy bok winien mieć 800 pikseli. Wyjątkiem są panoramy.
Wyostrzenie (z umiarem) po zmniejszeniu stosujemy dlatego, że przeskalowanie zdjęcia zazwyczaj wiąże się ze spadkiem jakości (ostrości).
Każdy program do podstawowej obróbki powinien to umożliwiać. PaintShop Pro 13, którego używasz - myślę że też.