anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Głośniki do TV - podstawy

ROZWIĄZANE
tdkiska
Nowicjusz

Głośniki do TV - podstawy

Witam

Proszę o wyrozmumiałość, bo w temacie jestem zielony.

Mam:

TV Sony KDL46EX650 Specyfikacja TV  (m.in. z wyjściem optycznym audio)

Dekoder UPC Mediabox HD z nagrywarką (m.in. z wyjściem optycznym audio)

Odtwarzacz Blu-ray Samsung (m.in. z wyjściem coaxial, bez optycznego audio)

 

Aktualnie podłączenie jest takie:

UPC -> HDMI -> TV

Blu-ray -> HDMI -> TV

okazjonalnie Laptop -> HDMI -> TV

 

Wg UPC część kanałów nadawanych jest z dźwiękiem 5.1.

 

Chcę kupić możliwie prosty zestaw głośników oferujący jak najlepszy standard dźwięków (standard - nie jakość, czyli 5.1 ale nie za grube tysiące).

Mam kilka pytań (część jak przypuszczam żenująco podstawowych):

 

1. Standard 5.1 to najlepszy oferowany przez UPC, używany także na filmach Blu-ray i "zawiera w sobie" np. Dolby Digital używany czasami np. przez TVN)? Chodzi mi o to czy kupując zestaw głośników 5.1, a oglądając program tv lub film z dźwiękiem bez 5.1, będę miał dźwięk w najlepszym standardzie użytym w oglądanym programie/filmie.

 

2. Dla laika najprostszym sposobem podłączenia głośników jest: TV -> jakiś kabel -> głośniki. W ten sposób niezależnie od źródła filmu (UPC, Blu-ray, USB podłączony do TV, laptop podłączony do TV) będzie można używać tych głośników. Czy to rozumowanie jest właściwe? Czy po drodze nie nastąpi jakaś strata jakości (utrata 5.1).

 

3. Jeśli głośniki mają być podłączone do TV, to rozumiem, że powinno to być zrealizowane przez wyjście optyczne audio w TV?

 

4. Czy w zestawie z głośnikami trzeba mieć też amplituner, wzmacniacz (ew. inne urządzenie poza głośnikami)? Jeśli tak, to bardzo proszę o proste wyjaśnienie w kilku słowach dlaczego tak jest :slight_smile: Pytam o to, bo im mniej urządzeń tym dla mnie lepiej.